مدیریت آموزشی
تحلیل رابطه کانونی رهبری سطح پنج با تعالی سازمانی مدارس

حسین معجونی؛ سیروس قنبری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 27 خرداد 1403

https://doi.org/10.22034/jmep.2023.407182.1217

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه کانونی رهبری سطح پنج با تعالی سازمانی مدارس بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیّه معلّمان مدارس ابتدایی استان فارس در سال تحصیلی 1400-1399 به تعداد 16264 نفر بودند. با توجّه به طبقات جامعه پژوهش مانند نوع منطقه(برخوردار، نیمه‌برخوردار و محروم)، تعداد شهرستان/ناحیه(39) و جنسیّت(مرد و زن) به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای ...  بیشتر

مدیریت
بررسی تأثیر فرهنگ‌سازمانی سازگار گرا بر رفتارهای ناب مدیران مدارس با میانجی‌ گری رهبری مربی گرایانه

فرزانه سلطانقلی؛ محمدرضا اردلان؛ سیروس قنبری؛ افشین افضلی

دوره 5، شماره 2 ، شهریور 1402، ، صفحه 24-47

https://doi.org/10.22034/jmep.2023.381978.1153

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر فرهنگ‌سازمانی سازگار گرادر رفتارهای ناب مدیران مدارس با میانجی‌گری رهبری مربی گرایانه آنان بود. جامعه پژوهش کلیه معلمان دوره ابتدایی استان ایلام که از این جامعه با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای نسبتی و بر مبنای فرمول کوکران نمونه‌ای به حجم 339 معلم انتخاب شد. روش پژوهش کمی از نوع مطالعات همبستگی و رویکرد ...  بیشتر

نقش رفتارشهروندی فردی در نوآوری سازمانی مدارس با میانجیگری تسهیم دانش در معلمان دوره ابتدایی

سیروس قنبری؛ محسن احمدی

دوره 4، شماره 3 ، آذر 1401، ، صفحه 140-164

https://doi.org/10.22034/jmep.2023.370479.1139

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی نقش رفتارشهروندی فردی در نوآوری سازمانی مدارس با میانجیگری تسهیم دانش در معلمان دوره ابتدایی بود. روش تحقیق توصیفی - همبستگی از نوع مدل یابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی معلمان دوره ابتدایی ناحیه دو شهر کرمانشاه به تعداد 1150 نفر بودند که براساس جدول کرجسی و مورگان تعداد 291 نفر با استفاده از ...  بیشتر