مدیریت آموزشی
ارائه الگوی آموزش با رویکرد مدیریت دانش در بانک‌ها و نهادهای مالی

فاطمه حمیدی؛ نجلا حریری؛ فهیمه با ب الحوائجی؛ حسین عباسیان

دوره 5، شماره 4 ، اسفند 1402، ، صفحه 141-168

https://doi.org/10.22034/jmep.2023.400584.1206

چکیده
  هدف از انجام این تحقیق ارائه الگوی آموزش با رویکرد مدیریت دانش در بانک ملی ایران است. از این رو، یک پژوهش کاربردی – توسعه­ای است که در سایر بانک­ها و نهادهای مالی کاربرد دارد. روش تحقیق کمی از نوع پیمایشی- تحلیلی است. جامعه آماری 1156 نفر شامل کارشناسان و مدیران میانی بخش ستاد بانک ملی در استان تهران بودند. برای محاسبه حجم نمونه از ...  بیشتر

طراحی و اعتبارسنجی الگویی برای ایجاد یک مدرسۀ کارآفرین

رحیمعلی نصیری؛ حسین عباسیان؛ بیژن عبدالهی؛ حسن رضا زین آبادی

دوره 4، شماره 3 ، آذر 1401، ، صفحه 18-47

https://doi.org/10.22034/jmep.2022.354581.1131

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف طراحی و اعتبارسنجی الگویی برای ایجاد یک مدرسۀ کارآفرین انجام شده است. روش این پژوهش از نظر ماهیت داده‌ها از نوع آمیخته با طرح اکتشافی و از نظر هدف کاربردی است. در بخش کیفی از روش تحلیل محتوای کیفی جهت‌دار برای طراحی الگو و در بخش کمی از روش پیمایشی برای اعتبارسنجی الگو استفاده شده است. در بخش کیفی، داده‌ها از طریق ...  بیشتر