مقاله پژوهشی (کمی )
رابطه سواد اطلاعاتی و مهارتهای ارتباطی معلمان با خودکارآمدی تحصیلی با نقش تعدیلگر باورهای هوشی دانش آموزان

افسانه بابایی پرشه؛ فاطمه مصدقی نیک

دوره 4، شماره 2 ، شهریور 1401

https://doi.org/10.22034/jmep.2022.316796.1084

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف تعیین رابطه سواد اطلاعاتی و مهارتهای ارتباطی معلمان با خودکارآمدی تحصیلی با نقش تعدیلگر باورهای هوشی دانش آموزان انجام شد. روش تحقیق به لحاظ ماهیت، توصیفی-همبستگی و از حیث هدف کاربردی بود. جامعه آماری تحقیق را معلمان مدارس دخترانه متوسطه شهرستان رودسر به تعداد 295 نفر و دانش آموزان مدارس دخترانه متوسطه شهرستان رودسر ...  بیشتر

مقاله پژوهشی (کمی )
تأثیر امنیت شغلی بر بالندگی سازمانی با میانجی‌گری اشتراک دانش (مورد مطالعه: دانشگاه کردستان)

مسعود رامرودی؛ مسلم میهن دوست؛ منصور بخت

دوره 4، شماره 2 ، شهریور 1401

https://doi.org/10.22034/jmep.2022.334928.1107

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی تأثیر امنیت شغلی بر بالندگی سازمانی با میانجی‌گری اشتراک دانش انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی–همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش تمامی اعضای هیئت علمی دانشگاه کردستان در سال تحصیلی 1400-1399 بودند که 190 نفر به شیوه نمونه‌گیری تصادفی– طبقه‌ای از طریق پرسشنامه‌های امنیت شغلی (Neysi, 2002)، بالندگی سازمانی (Spides, 2007) و اشتراک ...  بیشتر

مقاله پژوهشی (کمی ) مدیریت آموزشی
تحلیل عوامل موثر بر مدیریت آموزش در سازمان با استفاده از روش SWOT (رویکردی تربیت گرایانه)

سجاد شهسواری

دوره 4، شماره 2 ، شهریور 1401

https://doi.org/10.22034/jmep.2022.339896.1112

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تحلیل عوامل موثر بر مدیریت آموزش در سازمان های آموزشی با تاکید بر رویکرد تربیت گرایانه انجام شد. روش تحقیق حاضر توصیفی در قالب روش سوات(SWOT) بود. جامعه آماری این پژوهش، کلیه مقالات و تحقیقات نزدیک به این موضوع با تاکید بر منابع محتوایی 5 سال اخیر بوده است که توسط بانک های اطلاعاتی نمایه شده است. ابزار مورد استفاده، چک ...  بیشتر

مقاله پژوهشی (کمی )
تبیین رابطه هوش عاطفی و خود مدیریتی با نوآوری سازمانی

کبری اشکور وکیلی،؛ سید صدرا نجبایی

دوره 4، شماره 2 ، شهریور 1401

https://doi.org/10.22034/jmep.2022.343233.1119

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تبیین رابطه هوش عاطفی و خود مدیریتی با نوآوری سازمانی کارکنان شبکه بهداشت شهرستان تنکابن انجام گرفته است.جامعه آماری پژوهش را کارکنان شبکه بهداشت شهرستان تنکابن به تعداد 181 نفر تشکیل دادند.به همین منظورتعداد 123 نفر از کارکنان اداره مذکور به روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند. روش تحقیق ...  بیشتر

مقاله پژوهشی (کیفی )
شناسایی ابعاد و مولفه های نوآوری بنیادین و استراتژیک با تکنیک دلفی فازی

عمران بائوج خوشامیان؛ میترا صدوقی

دوره 4، شماره 2 ، شهریور 1401

https://doi.org/10.22034/jmep.2022.351645.1130

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد و مؤلفه های فاکتورهای مهم نوآوری بنیادین و استراتژیک در شرکت های طرح و ساخت پتروشیمی می باشد.روش پژوهش کیفی و از نوع کاربردی می باشد.برای گردآوری اطلاعات از دو روش مطالعه اسنادی و دلفی فازی استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش شامل 10 نفر از خبرگان و صاحب نظران (اساتید دانشگاهی حوزه مدیریت) می باشند که به ...  بیشتر

مقاله پژوهشی (کیفی ) مدیریت آموزشی
واکاوی بهره گیری برنامه ریزی آموزش مشارکتی در فعالیت‌های فرهنگی

مریم امیدخدا؛ سید رسول تودار

دوره 4، شماره 2 ، شهریور 1401

https://doi.org/10.22034/jmep.2022.360451.1136

چکیده
  هدف پژوهش حاضر واکاوی چگونگی بهره‌مندی برنامه‌ریزی آموزش مشارکتی در فعالیتهای فرهنگی کتابخانه‌های عمومی می‌باشد.در این پژوهش از رویکرد کیفی و روش نظریه زمینه‌ای استفاده شده است. چهار کتابخانه از کتابخانه‌های عمومی شهر تهران با فعالیت‌های فرهنگی زیاد انتخاب شدند، سپس به روش نمونه‌گیری نظری،10عضو ،3مسئول و 6کتابدار، 32 غیرعضو ...  بیشتر

مقاله پژوهشی (کمی )
بررسی نقش واسطه‌ای روحیه تدریس‌گری معلمان در رابطه بین مهارت‌های سرپرستی مدیران با کیفیت تدریس معلمان (مدیران و معلمان شهرستان هوراند)

عباس نجفی پور تابستانق؛ زهرا حسینی؛ نرمین فرجی؛ مائده ابراهیمی زاهد

دوره 4، شماره 2 ، شهریور 1401

https://doi.org/10.22034/jmep.2022.356118.1132

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف بررسی نقش واسطه‌ای روحیه تدریس‌گری معلمان در رابطه بین مهارت‌های سرپرستی مدیران با کیفیت تدریس معلمان انجام شد. روش این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه 512 نفر از مدیران و معلمان شهرستان هوراند در سال تحصیلی 1401-1400 بودند که از این تعداد 124 نفر به روش نمونه‌گیری در دسترس به عنوان حجم نمونه ...  بیشتر