دوره 5 (1402)
دوره 4 (1401)
دوره 3 (1400)
دوره 2 (1399)
دوره 1 (1398)
اطلاعات آماری نشریه 
 67.71  (ICI Journals Master List (ICV 2019  
87.52  (ICI Journals Master List (ICV 2020 
7 google Scholar h-index

Journal Metrics
تعداد دوره‌ها 6
تعداد شماره‌ها 19
تعداد مقالات 156
تعداد نویسندگان 387
تعداد مشاهده مقاله 6,957,174
تعداد دریافت فایل اصل مقاله 90,420
نسبت مشاهده بر مقاله 44597.27
نسبت دریافت فایل بر مقاله 579.62
-----------------------------------------
درصد پذیرش 20
زمان پذیرش (روز) 84
تعداد پایگاه های نمایه شده 15
تعداد داوران 60

گواهی  علمی نشریه از  وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری

نشریه علمی مدیریت  و چشم انداز آموزش، فصلنامه ای با دسترسی باز (به متن مقالات) است که توسط انجمن مدیریت کسب و کار ایران   منـتشر می‌شود. این نشریه از سیاست داوری تخصصی دو سو ناشناس در بررسی مقالات استفاده نموده و به مباحث مهم و اساسی حوزه "مدیریت ،آموزش نیروی انسانی،مدیریت آموزش،بهسازی و آموزش نیروی  انسانی، آینده پژوهی درمدیریت و آموزش " می پردازد. این نشریه در بررسی و انتشار مقالات علمی از اصول و معیارهای کمیته اخلاق نشر (COPE) پیروی می نماید. همه مقالات ارسالی توسط نرم افزار مشابهت یاب همیاب و سمیم نور بررسی می شوند تا از اصالت آنها اطمینان حاصل شود و پس از آن توسط داوران معتبر و مجرب به دقت مورد ارزیابی قرار می گیرند. این نشریه با همکاری انجمن مدیریت کسب و کار ایران منتشر می شود.این نشریه توانست  در سال 2019 در لیست مستر ژورنال  قرار بگیرد و ایندکس شاخص کوپرنیکوس( شاخص ارزش کوپرنیک) 67.71 را کسب نماید. (مطالعه بیشتر)

 این  نشریه  طی  نامه رسمی شماره 16049 -1400 توانست در سال 1401  مجوز علمی  و رتبه ( ب)  را از وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری دریافت نماید .

( لینک نمایه وزارت علوم : علمی پژوهشی )

 فصلنامه مدیریت و چشم انداز آموزش  توانست در ارزیابی  موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC)  رتبه Q1  را کسب  نماید .

 با توجه به اینکه نشریه  برای ارزیابی پایگاه اسکوپوس جهت اخذ گرید، قرار  گرفته است ،لذا  جهت پذیرش  مقالات  جدید ،  نویسندگان   پس از داوری  اولیه مقالات  ،باید چکیده مبسوط انگلیسی کاملا اصیل(Native) را ارائه نمایند .


نکته : "سیاست نشریه در مورد نحوه برخورد با سرقت ادبی: درصورتی که برای نشریه سرقت ادبی یک مقاله محرز شود، نشریه نویسنده /نویسندگان را در لیست سیاه قرار داده و اگر مقاله ایشان منتشر شده باشد، مقاله بایگانی شده و ذیل نام نویسنده/نویسندگان ٬عبارت «مقاله سرقت ادبی می باشد» درج می شود.

نکته :

با توجه به اینکه نشریه برای   نمایه اسکوپوس اقدام نموده است . لذا  از این پس  تمامی   مقالاتی  که به پروسه تایید   نهایی (پذیرش) رسیده اند باید   ترجمه نیتیو   چکیده مبسوط با فاکتوررسمی  ارائه نمایند . یا اینکه   تیم ترجمه موسسه  همکار  نشریه  ،  ترجمه نیتیو   را  از  چکیده مبسوط  انجام  خواهد داد . بدیهی است  هزینه ترجمه نیتیو نیز ،  که پایین تر از   هزینه   موسسات دیگر هست ، علاوه بر   هزینه پذیرش نهایی   از مکاتبه کننده  دریافت می گردد. لذا چاپ نهایی مقاله و ارائه گواهی  پذیرش منوط به   ترجمه دقیق (نیتیو) چکیده مبسوط می باشد .

 


 

         

مقاله پژوهشی (کمی ) مدیریت
بررسی عوامل موثر در مدل تعهد بالای سازمانی در سازمانهای دولتی متولی امور آموزشی و فرهنگی

سیدعلیرضا میرجعفری؛ عبدالخالق غلامی انارستان؛ کرم اله دانشفرد

دوره 6، شماره 1 ، خرداد 1403

https://doi.org/10.22034/jmep.2023.390163.1183

چکیده
  هدف این تحقیق بررسی عوامل موثر در مدل تعهد بالای سازمانی در سازمانهای دولتی متولی امور آموزشی و فرهنگی می‌باشد. تحقیق حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش اجرای پژوهش, پیمایشی-اکتشافی ؛ و به طور مشخص مبتنی بر مدل‌یابی معادلات ساختاری می‌باشد. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران و کارشناسان سازمان های دولتی متولی امور آموزشی و فرهنگی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی (آمیخته) مدیریت آموزشی
طراحی مدل آموزشی مبتنی بر توسعه هویت با رویکرد ایرانی- اسلامی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی

علی اولادحمزه زاده؛ معصومه اولادیان؛ محمود صفری

دوره 6، شماره 1 ، خرداد 1403

https://doi.org/10.22034/jmep.2023.408353.1219

چکیده
  هدف پژوهش حاضر طراحی مدل آموزشی مبتنی بر توسعه هویت با رویکرد ایرانی- اسلامی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی می‌باشد. روش پژوهش با توجه به هدف آن، کاربردی و از حیث شیوه اجرا، آمیخته (کیفی-کمی) می باشد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل 20 نفر از خبرگان‌ جامعه‌ علمی‌ دانشگاهی‌ و متخصصان‌ بررسی‌ عملکرد دانش آموزان و جامعه آماری بخش کمی شامل 217 ...  بیشتر

مقاله پژوهشی (کمی ) مدیریت
تأثیر سرمایه فکری و رهبری استراتژیک بر رفتار شهروندی سازمانی با نقش تعدیل‌کنندۀ اخلاق حرفه‌ای کارکنان

سید رضا موسوی فرد

دوره 6، شماره 1 ، خرداد 1403

https://doi.org/10.22034/jmep.2023.402705.1210

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر سرمایه فکری و رهبری استراتژیک بر رفتار شهروندی سازمانی با نقش تعدیل‌کنندۀ اخلاق حرفه‌ای کارکنان در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی از نوع علّی است. جامعه آماری پژوهش کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بودند که حجم نمونه با استفاده ...  بیشتر

مقاله پژوهشی (آمیخته) مدیریت
طراحی الگوی توسعه سواد مالی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

محسن مولاپناه؛ یوسف نامور؛ اعظم راستگو؛ مجید احمدلو؛ توران سلیمانی

دوره 6، شماره 1 ، خرداد 1403

https://doi.org/10.22034/jmep.2023.409505.1225

چکیده
  هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی توسعه سواد مالی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بود. روش پژوهش آمیخته کیفی- کمی و جامعه پژوهش در بخش کیفی شامل اساتید، متخصصان و خبرگان در حوزه مالی و در بخش کمی شامل کلیه دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگیان استان اردبیل بود. تعداد نمونه در بخش کیفی بصورت انتخاب هدفمند، 21 متخصص حوزه مالی و در بخش کمی، با استفاده از ...  بیشتر

مقاله پژوهشی (کمی ) مدیریت آموزشی
تحلیل رابطه کانونی رهبری سطح پنج با تعالی سازمانی مدارس

حسین معجونی؛ سیروس قنبری

دوره 6، شماره 1 ، خرداد 1403

https://doi.org/10.22034/jmep.2023.407182.1217

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه کانونی رهبری سطح پنج با تعالی سازمانی مدارس بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیّه معلّمان مدارس ابتدایی استان فارس در سال تحصیلی 1400-1399 به تعداد 16264 نفر بودند. با توجّه به طبقات جامعه پژوهش مانند نوع منطقه(برخوردار، نیمه‌برخوردار و محروم)، تعداد شهرستان/ناحیه(39) و جنسیّت(مرد و زن) به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای ...  بیشتر

مقاله پژوهشی (کیفی ) مدیریت
تدوین و ارائه الگوی ریاضی به منظور معماری فرهنگ سازمانی مبتنی بر ایجاد همسویی بین نقاط مرجع استراتژیک عناصر سازمانی

الیاس حسن زاده شوئیلی؛ میرمهرداد پیدائی؛ علی رضا رزقی رستمی

دوره 6، شماره 1 ، خرداد 1403

https://doi.org/10.22034/jmep.2023.421943.1255

چکیده
  هدف این پژوهش تدوین و ارائه الگوی ریاضی به منظور معماری فرهنگ سازمانی مبتنی بر ایجاد همسویی بین نقاط مرجع استراتژیک عناصر سازمانی می باشد. روش پژوهش از حیث هدف از نوع تحقیقات کاربردی – توسعه ای و از نظر ماهیت اکتشافی می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل 20 نفر از خبرگان دانشگاهی و سازمانی می باشند و نمونه‌گیری به صورت هدفمند قضاوتی و گلوله ...  بیشتر

مقاله پژوهشی (کیفی ) مدیریت
ارائه مدل جذب و گزینش منابع انسانی بخش دولتی با رویکرد دولت کارآفرین

عطیه سرایانی؛ وحید پورشهابی؛ نورمحمد یعقوبی؛ .امین رضا کمالیان

دوره 6، شماره 1 ، خرداد 1403

https://doi.org/10.22034/jmep.2024.431349.1301

چکیده
  هدف این پژوهش ارائه مدل جذب و گزینش منابع انسانی بخش دولتی با رویکرد دولت کارآفرینمی باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نحوه جمع‌آوری داده‌ها به شکل کیفی و از نظر روش اجرای پژوهش با رویکرد فراترکیب می‎باشد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه نخبگان و اساتید دانشگاهی و کارشناسان مربوطه در حوزۀ منابع انسانی و دولت کارآفرین در استان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی (کیفی ) مدیریت
ارائه مدل عوامل ترک خدمت نخبگان در شرکت نفت فلات قاره ایران

محمد شعف اعمال؛ احمد ودادی؛ مهدی توکلی؛ داریوش غلام زاده

دوره 6، شماره 1 ، خرداد 1403

https://doi.org/10.22034/jmep.2024.425103.1277

چکیده
  هدف پژوهش حاضر ارائه مدل عوامل ترک خدمت نخبگان در شرکت نفت فلات قاره ایران می‌باشد. روش پژوهش با توجه به هدف آن، کاربردی و از حیث شیوه اجرا، کیفی، از نوع توصیفی-پیمایشی می باشد. این تحقیق همچنین از نوع تحلیل مضمون است. جامعه آماری این پژوهش شامل 12 نفر از مدیران شرکت نفت فلات قاره و دانشگاه‌ها می‎باشد و از روش نمونه گیری هدفمند استفاده ...  بیشتر

مقاله پژوهشی (کمی ) مدیریت آموزشی
ارزیابی آموزش درس عربی در آموزش عالی بر اساس مدل کرک پاتریک

علی اکبر ملایی؛ محمد اسلم رئیسی

دوره 6، شماره 1 ، خرداد 1403

https://doi.org/10.22034/jmep.2024.424101.1271

چکیده
  هدف از تحقیق ارزیابی آموزش درس عربی در آموزش عالی بر اساس مدل کرک پاتریک در مؤسسات آموزش عالی تهران بود. روش پژوهش باتوجه‌به هدف آن، کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها از نوع توصیفی - پیمایشی است که در آن از ابزار پرسشنامه استفاده گردید. در بخش میدانی از ابزار پرسشنامه استفاده شد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل دانشجویان مؤسسات آموزش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی (کیفی ) مدیریت
شناسایی و سطح بندی عوامل موثر بر پذیرش مدل تعالی در دانشگاه آزاد اسلامی

سیده سمیه موسوی سیاه دله؛ صمد جباری اصل؛ موسی رضوانی چمن زمین

دوره 6، شماره 1 ، خرداد 1403

https://doi.org/10.22034/jmep.2023.419895.1250

چکیده
  هدف این پژوهش شناسایی و سطح بندی عوامل موثر بر پذیرش مدل تعالی در دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری می باشد. روش پژوهش با توجه به هدف آن، کاربردی و از حیث شیوه اجرا، کیفی و از نظر ماهیت، اکتشافی می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل 10 نفر از اساتید رشته مدیریت دانشگاه های آزاد استان گیلان هستند. از روش نمونه‌گیری نظری استفاده ...  بیشتر

مقاله پژوهشی (آمیخته) مدیریت
ارائه الگوی کیفیت زندگی کاری با رویکرد استراتژیک منابع انسانی در نظام اداری

وحید محمدی؛ موسی رضوانی چمن زمین؛ بدری عباسی؛ مرتضی حضرتی؛ مهران نصیرزاد

دوره 6، شماره 1 ، خرداد 1403

https://doi.org/10.22034/jmep.2024.427119.1284

چکیده
  هدف پژوهش حاضر ارائه الگوی کیفیت زندگی کاری با رویکرد استراتژیک منابع انسانی در نظام اداری بانک ملت می‌باشد. روش پژوهش با توجه به هدف آن، کاربردی و از حیث شیوه اجرا، آمیخته (کیفی-کمی) و از نظر ماهیت و روش، توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل 20 نفر از خبرگان دانشگاهی و بانکداری و به روش نمونه‌گیری گلوله برفی و در بخش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی (کیفی ) مدیریت
شناسایی مولفه های الگوی توانمندسازی کارکنان نظام اداری برمبنای هوشمندی سازمانی‌وروابط بین فردی

فاطمه خوشحال؛ علیرضا سرگلزایی؛ زهرا وظیفه

دوره 6، شماره 1 ، خرداد 1403

https://doi.org/10.22034/jmep.2024.396991.1194

چکیده
  هدف‌پژوهش‌حاضر، شناسایی مولفه های الگوی توانمندسازی کارکنان نظام اداری برمبنای هوشمندی‌سازمانی‌وروابط بین فردی درصنعت برق استان سیستان و بلوچستان می باشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر رویکرد کیفی است. جامعه آماری شامل 17 نفر ازخبرگان علمی و مدیران ارشدشرکت های صنعت برق می باشدکه ازروش نمونه گیری هدفمندو گلوله برفی انتخاب ...  بیشتر

مقاله پژوهشی (آمیخته) مدیریت
ارزیابی فرآیند نیاز سنجی دوره‌های آموزش کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان

شهین حیاتی؛ هاله فاضل؛ لورا چپری

دوره 6، شماره 1 ، خرداد 1403

https://doi.org/10.22034/jmep.2024.422428.1257

چکیده
  هدف این پژوهش ارزیابی فرآیند نیاز سنجی دوره های آموزش کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان می باشد. روش پژوهش با توجه به هدف آن، کاربردی و از حیث شیوه اجرا، کیفی و بر مبنای رویکرد استقرایی می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه اساتید مدیریت ورزشی، مدیران، معاونان ادارات کل ورزش و جوانان می باشد و نمونه‌گیری به صورت (تعمدی یا قضاوتی) انجام ...  بیشتر

مقاله پژوهشی (کمی ) مدیریت
ارائه مدل تفکر حرفه ای کارکنان مبتنی بر ابعاد دوسوتوانی و توانمندسازی روانشناختی

عبدالمجید کرد؛ منصور گرکز؛ علیرضا معطوفی؛ علی خوزین؛ علیرضا حسن ملکی

دوره 6، شماره 1 ، خرداد 1403

https://doi.org/10.22034/jmep.2024.451482.1348

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل تفکر حرفه ای کارکنان مبتنی بر ابعاد دوسوتوانی و توانمندسازی روانشناختی می‌باشد. روش پژوهش با توجه به هدف آن، کاربردی؛ از نظر رویکرد فرضیه ای ـ قیاسی و از نظر روش اجرای پژوهش توصیفی ـ اکتشافی می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل 1100 نفر از جامعه حسابداران رسمی ایران می باشد که با استفاده از جدول مورگان تعداد 297 ...  بیشتر

مقاله پژوهشی (آمیخته) مدیریت آموزشی
پیشایندها و پیامدهای شایستگی حرفه ای مدیران مدارس با تاکید بر پایداری محیطی و توسعه پایدار

محمدرضا رسولی؛ غفار تاری؛ حسین بقایی

دوره 6، شماره 1 ، خرداد 1403

https://doi.org/10.22034/jmep.2024.449993.1344

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی پیشایندها و پیامدهای شایستگی حرفه ای مدیران مدارس با تاکید بر پایداری محیطی و توسعه پایدار می باشد. روش پژوهش با توجه به هدف آن، کاربردی و از حیث شیوه اجرا، آمیخته (کیفی-کمی) می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش در بخش کیفی شامل صاحبنظران و اساتید حوزه تعلیم و تربیت در شهر تهران بودند که نمونه گیری به شیوه هدفمند انجام ...  بیشتر

بررسی عوامل مؤثر در گرایش انتخاب رشته تحصیلی در دانش‌آموزان

سمیه مختار زاده بازرگانی؛ سعید علیزاده

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1398، ، صفحه 15-30

https://doi.org/10.22034/jmep.2019.100581

چکیده
  انتخاب رشته تحصیلی یکی از مهم‌ترین تصمیم‎هایی است که دانش آموزان در دوران تحصیل خود می‌گیرند به‌طوری‌که می‌تواند سرنوشت شغلی و آینده شغلی آنان را رقم بزند.مطالعه حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر در گرایش انتخاب رشتهٔ تحصیلی دانش آموزان شهرستان نوشهر انجام شد. روش پژوهش حاضر توصیفی بود و جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر و پسر ...  بیشتر

رابطه بین شیوه‌های مدیریت کلاس و مهارت‌های ارتباطی باانگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر چابکسر

لیلا طالبی خانسری

دوره 2، شماره 3 ، آذر 1399، ، صفحه 113-131

https://doi.org/10.22034/jmep.2020.243991.1030

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف تعیین رابطه بین شیوه‌های مدیریت کلاس و مهارت‌های ارتباطی باانگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر چابکسر انجام شد. روش پژوهش توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل معلمان و دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس شهر چابکسر بودند. با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و تصادفی خوشه‌ای ...  بیشتر

رابطه مهارت‌های ارتباطی معلمان با بهزیستی تحصیلی دانش آموزان با تأکید بر نقش میانجی سازگاری تحصیلی در مدارس دخترانه متوسطه اول شهرستان کاشمر

جواد شالیان

دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1400، ، صفحه 167-195

https://doi.org/10.22034/jmep.2021.282353.1056

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه مهارت‌های ارتباطی معلمان با بهزیستی تحصیلی با تأکید بر نقش میانجی سازگاری تحصیلی دانش آموزان انجام شد. روش تحقیق توصیفی-پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش معلمان و دانش آموزان مدارس دخترانه متوسطه اول شهرستان کاشمر بودند که تعداد 143 نفر معلم بر اساس جدول کرجسی و مورگان و به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و تعداد ...  بیشتر

کاربرد مؤلفه‌های تکنولوژی آموزشی در منابع اصلی برنامه‌ریزی درسی

لیلا پلوئی؛ فائزه فرهادیان

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1399، ، صفحه 49-69

https://doi.org/10.22034/jmep.2020.233969.1015

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی میزان کاربست مؤلفه‌های تکنولوژی آموزشی در منابع اصلی برنامه‌ریزی درسی بوده است. این پژوهش از نوع تحلیل محتوا بود و جامعه آماری آن شامل کلیه منابع اصلی برنامه‌ریزی درسی در سطح دانشگاه بوده است. با روش نمونه‌گیری هدفمند نُه کتاب به‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها چک‌لیست مؤلفه‌های تکنولوژی ...  بیشتر

اندازه اثر داربست عقلی مدیریت آموزش در کاربرد تکنولوژی‌های نوین آموزشی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی در درس علومِ دانش‌آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی

عطیه کردلو؛ محمدرضا بهرنگی

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1399، ، صفحه 19-33

https://doi.org/10.22034/jmep.2020.231073.1012

چکیده
  هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی اندازهٔ اثر داربست عقلی مدیریت آموزش در کاربرد تکنولوژی‌های نوین آموزشی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی در درس علومِ دانش آموزان دختر پایهٔ پنجم ابتدایی بود. روش مطالعه شبه‌آزمایشی بود. جامعه آماری شامل دانش‌آموزان دختر پایهٔ پنجم ابتدایی در منطقه 1 و 2 شهر تهران بودند. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی مورگان 297 دانش‌آموز ...  بیشتر

مقاله پژوهشی (کمی ) مدیریت
بررسی تاثیر رهبری دانش محور بر نوآوری سازمانی با نقش میانجی توهم کنترل و عقلانیت

داور دیرمینا؛ غلامحسن شیردل؛ سید جواد ایرانبان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 خرداد 1403

https://doi.org/10.22034/jmep.2023.398909.1201

چکیده
  هدف این پژوهش، درک اثر متغیر رهبری دانش محور بر نوآوری سازمانی در بانک سپه بعد از ادغام می باشد. در این پژوهش، از مدل پژوهشی توصیفی-کاربردی بهره برده شده و روش آن پیمایشی و جامعه آماری آن، از بین 110 نفر از مدیران و کارشناسان ستاد بانک سپه بعد از ادغام می باشد. حجم نمونه مورد نیاز با روش نمونه گیری تصادفی ساده و متشکل از 87 نفر از طریق جدول ...  بیشتر

امکان سنجی استقرار آموزش الکترونیکی در بانک سرمایه

ندا محسنی

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1399، ، صفحه 1-18

https://doi.org/10.22034/jmep.2020.239041.1023

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف امکان سنجی استقرار آموزش الکترونیکی در بانک سرمایه انجام شد. روش پژوهش توصیفی بود. جامعه آماری در این پژوهش فراگیران، مدرسین، مسئولین و کارشناسان بخش های انفورماتیک و آموزش بودند. برای سنجش مؤلفه فرهنگی تعداد 16 نفر از مدرسین و 300 نفر از فراگیران، برای سنجش مولفه فنی تعداد 12 نفر از مسئولین و کارشناسان انفورماتیک و ...  بیشتر

نقش جو مدرسه و هوش هیجانی در خودکارآمدی کارآفرینانه دانش آموزان دختر هنرستان های شهر مشهد

آزاده امیری

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1398، ، صفحه 15-36

https://doi.org/10.22034/jmep.2020.227912.1010

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف بررسی نقش جو مدرسه و هوش هیجانی در خودکارآمدی کارآفرینانه‌ دانش آموزان دختر هنرستان های شهر مشهد انجام شد و از نوع توصیفی – همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانش آموزان دختر هنرستان های شهر مشهد در سال 99-1398 بودند که بر اساس جدول مورگان، 335 دانش آموز بعنوان نمونه به روش نمونه‌گیری خوشه ای انتخاب شدند. جمع ...  بیشتر

اندازه اثر داربست عقلی مدیریت آموزش در کاربرد تکنولوژی‌های نوین آموزشی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی در درس علومِ دانش‌آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی

عطیه کردلو؛ محمدرضا بهرنگی

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1399، ، صفحه 19-33

https://doi.org/10.22034/jmep.2020.231073.1012

چکیده
  هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی اندازهٔ اثر داربست عقلی مدیریت آموزش در کاربرد تکنولوژی‌های نوین آموزشی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی در درس علومِ دانش آموزان دختر پایهٔ پنجم ابتدایی بود. روش مطالعه شبه‌آزمایشی بود. جامعه آماری شامل دانش‌آموزان دختر پایهٔ پنجم ابتدایی در منطقه 1 و 2 شهر تهران بودند. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی مورگان 297 دانش‌آموز ...  بیشتر

رابطه بین سبک‌های یادگیری با مهارت‌های زبان‌آموزی دانش‎آموزان دوره متوسطه

جواد سلیمانپور

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1398، ، صفحه 45-62

https://doi.org/10.22034/jmep.2019.100583

چکیده
  توجه به سبک‌های یادگیری و مؤلفه‌های تعیین‌کننده آن برای دانش‌آموزان از ضروریات تعلیم و تربیت در دنیای امروز است. پژوهش حاضر درصدد بررسی رابطهٔ بین سبک‌های یادگیری (با توجه به مؤلفه‌های اصلی آن) با مهارت‌های زبان‌آموزی (زبان انگلیسی) است. بدین منظور جامعه آماری پژوهش، دبیرستان‌های شهرستان چالوس به تعداد 1260 نفر است که به روش نمونه‌گیری ...  بیشتر

کاربرد مؤلفه‌های تکنولوژی آموزشی در منابع اصلی برنامه‌ریزی درسی

لیلا پلوئی؛ فائزه فرهادیان

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1399، ، صفحه 49-69

https://doi.org/10.22034/jmep.2020.233969.1015

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی میزان کاربست مؤلفه‌های تکنولوژی آموزشی در منابع اصلی برنامه‌ریزی درسی بوده است. این پژوهش از نوع تحلیل محتوا بود و جامعه آماری آن شامل کلیه منابع اصلی برنامه‌ریزی درسی در سطح دانشگاه بوده است. با روش نمونه‌گیری هدفمند نُه کتاب به‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها چک‌لیست مؤلفه‌های تکنولوژی ...  بیشتر

ابر واژگان

نشریات مرتبط