TY - JOUR ID - 120568 TI - تأثیر سبک رهبری تحول‌آفرین مدیران بر تحلیل رفتگی معلمان مدارس متوسطه شهر رویان JO - فصلنامه مدیریت و چشم انداز آموزش JA - JMEP LA - fa SN - 2716-9820 AU - منصورکیایی, محمدرضا AD - کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 2 IS - 3 SP - 93 EP - 111 KW - سبک رهبری تحول‌آفرین KW - تحلیل رفتگی شغلی KW - معلمان مدارس متوسطه DO - 10.22034/jmep.2020.254202.1037 N2 - مطالعه حاضر با هدف بررسی تأثیر سبک رهبری تحول‌آفرین مدیران بر تحلیل رفتگی شغلی معلمان مدارس متوسطه شهر رویان انجام شد. روش مطالعه حاضر، توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این مطالعه مدیران و معلمان مدارس متوسطه رویان بودند. با استفاده از جدول مورگان حجم نمونه 86 نفر تعیین شد که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه‌های استاندارد رهبری تحول‌آفرین بأس و آولیو (2000) و تحلیل رفتگی شغلی مسلاچ و جکسون (1981) بود. تحلیل داده‌ها با استفاده از روش رگرسیون چندمتغیره انجام شد. یافته‌های این مطالعه نشان داد بین متغیرهای نفوذ آرمانی و ملاحظه فردی با تحلیل رفتگی شغلی رابطه منفی وجود دارد (01/0>P) و سبک رهبری تحول‌آفرین بر تحلیل رفتگی شغلی مؤثر است؛ بنابراین، می‌توان انتظار داشت با تغییر سبک رهبری به‌سوی رهبری تحول‌گرا، پیامدهای مثبتی حاصل شود و از تحلیل رفتگی شغلی معلمان مدارس جلوگیری به عمل آید. UR - https://www.jmep.ir/article_120568.html L1 - https://www.jmep.ir/article_120568_c9e4abbd5f1b76df4534eea83d40a575.pdf ER -