TY - JOUR ID - 114519 TI - رابطه میان ادراک لیاقت، احساس انسجام و مسئولیت‌پذیری با خلاقیت شغلی دبیران دبیرستان‌های دولتی دخترانه تنکابن JO - فصلنامه مدیریت و چشم انداز آموزش JA - JMEP LA - fa SN - 2716-9820 AU - ترویجی, اکرم AU - ترخان, مرتضی AD - کارشناس ارشد رشته روانشناسی تربیتی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن،ایران AD - دانشیار گروه روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن،ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 2 IS - 2 SP - 97 EP - 112 KW - ادراک لیاقت KW - احساس انسجام KW - مسئولیت‌پذیری KW - خلاقیت شغلی DO - 10.22034/jmep.2020.246591.1034 N2 - مطالعه حاضر با هدف تعیین رابطه بین ادراک لیاقت، احساس انسجام و مسئولیت‌پذیری با خلاقیت شغلی دبیران دبیرستان‌های دولتی دخترانه تنکابن انجام شد. روش پژوهش توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق، شامل دبیران دبیرستان‌های دخترانه تنکابن بودند. نمونه آماری شامل 182 نفر از دبیران بودند که با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها شامل پرسشنامه حس انسجام آنتونووسکی (1993)، پرسشنامه مسئولیت‌پذیری کارول (1991)، پرسشنامه خلاقیت شغلی جزنی (2003) و پرسشنامه ادراک لیاقت هارتر (1985) بود. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون رگرسیون گام‌به‌گام نشان داد میان ادراک لیاقت، احساس انسجام و مسئولیت‌پذیری با خلاقیت شغلی دبیران دبیرستان‌های دولتی دخترانه تنکابن رابطه معناداری وجود دارد (05/0 > P) و متغیر مسئولیت‌پذیری و ادراک لیاقت بهترین پیش‌بینی کننده برای خلاقیت شغلی می‌باشند. .     UR - https://www.jmep.ir/article_114519.html L1 - https://www.jmep.ir/article_114519_4b17ec9919b5262753037b2dab577d64.pdf ER -