%0 Journal Article %T نقش کیفیت آموزش‌های ضمن خدمت در رفتار شهروندی سازمانی معلمان مقطع متوسطه %J فصلنامه مدیریت و چشم انداز آموزش %I انجمن مدیریت کسب و کار ایران %Z 2716-9820 %A هادی پور, عباداله %D 2019 %\ 11/22/2019 %V 1 %N 1 %P 1-13 %! نقش کیفیت آموزش‌های ضمن خدمت در رفتار شهروندی سازمانی معلمان مقطع متوسطه %K آموزش ضمن خدمت %K رفتار شهروندی سازمانی %K معلمان %R 10.22034/jmep.2019.100580 %X مطالعه حاضر با هدف تعیین تأثیر کیفیت آموزش‌های ضمن خدمت بر رفتار شهروندی معلمان شهرستان تنکابن انجام گرفت. این مطالعه از نوع توصیفی – همبستگی بود و جامعه آن را همه معلمان مقطع متوسطه دخترانه و پسرانه شهرستان تنکابن در سال تحصیلی 97-1398 تشکیل می‌دادند. نمونةموردنظر با توجه به جدول مورگان 207 نفر در نظر گرفته شد. روش نمونه‌گیری تصادفی ساده بود. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه کیفیت آموزش‌های ضمن خدمت و رفتار شهروندی سازمانی بود. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس و آزمون تعقیبی بن‌فرونی انجام شد. یافته‌های تحقیق نشان داد، تفاوت بین کیفیت آموزش ضمن خدمت 31-45 با 76- 91 در سطح 01/0 ≥P و همچنین، 46-60 با 76-91 در سطح 05/0 ≥ Pمعنی‌دار است و کیفیت آموزش‌های ضمن خدمت بر رفتار شهروندی سازمانی معلمان شهرستان تنکابن تأثیر دارد. %U https://www.jmep.ir/article_100580_ac7b67f2f5dfdd35681fd2b729d8c29f.pdf