مدیریت
مدل سازی ساختاری تأثیر سرپرستی توهین آمیز بر رفتار شهروندی سازمانی(مورد مطالعه: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان)

اسداله علیرضایی؛ محمد امامی کورنده؛ اسما عباسقلی زاده؛ زهرا یزدانی کچوئی

دوره 3، شماره 4 ، اسفند 1400، ، صفحه 59-80

https://doi.org/10.22034/jmep.2022.325733.1093

چکیده
  هدف تحقیق حاضر مدل سازی ساختاری تأثیر سرپرستی توهین آمیز بر رفتار شهروندی سازمانی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان می‌باشد. این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری این تحقیق عبارت است از کلیه کارکنان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان که تعداد آن‌ها در سال 1400 به 207 نفر ...  بیشتر

مدیریت
نقش میانجی سرمایه اجتماعی در تأثیرگذاری سیستم شیوه‌های مدیریت منابع انسانی دانش‌بنیان بر اشتراک‌گذاری دانش

علی دماوندیان؛ پیمان اکبری

دوره 3، شماره 4 ، اسفند 1400، ، صفحه 103-118

https://doi.org/10.22034/jmep.2022.329604.1100

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی سرمایه اجتماعی در تاثیرگذاری سیستم شیوه‌های مدیریت منابع انسانی دانش‌بنیان بر اشتراک‌گذاری دانش می‌باشد. روش پژوهش به لحاظ ماهیت توصیفی-همبستگی و از حیث هدف کاربردی است. جامعه آماری پژوهش را کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز یزد به تعداد 187 نفر تشکیل دادند که از این تعداد، تعداد 124 نفر بر اساس جدول کرجسی ...  بیشتر

مدیریت
نیازسنجی بازار کار استان قم نسبت به تخصص دانش‌آموختگان شاخه‌های فنی- حرفه‌ای و کاردانش

ملیحه اصغری؛ حمید جعفریان یسار

دوره 3، شماره 3 ، آذر 1400، ، صفحه 181-209

https://doi.org/10.22034/jmep.2021.312298.1073

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی نیازهای بازار کار نسبت به تخصص هنرجویان شاخه‌های فنی - حرفه‌ای استان قم انجام شده است. این پژوهش پیمایشی و ازنظر هدف کاربردی است جامعه آماری شامل کلیه هنرآموزان استان قم و نمونه طبق فرمول کوکران 259 نفر و روش نمونه‌گیری سهمیه‌ای طبقه‌ای بود. داده‌ها توسط پرسشنامه محقق ساخته و چک لیست رشته‌ها در شاخه فنی- حرفه‌ای ...  بیشتر

مدیریت
رابطه ویژگی‌های شخصیتی با حمایت اجتماعی، رضایت از زندگی و عملکرد تحصیلی دانشجویان

میترا نورادی

دوره 3، شماره 2 ، شهریور 1400، ، صفحه 99-127

https://doi.org/10.22034/jmep.2021.295055.1061

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف تعیین رابطه میان ویژگی‌های شخصیتی با حمایت اجتماعی، رضایت از زندگی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور یزد انجام شد. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل دانشجویان رشته روان‌شناسی دانشگاه پیام نور یزد در سال تحصیلی 1400-1399 به تعداد 477 نفر بودند. حجم نمونه تحقیق بر اساس جدول کرجسی و مورگان ...  بیشتر

مدیریت
تأثیر رهبری مثبت‌گرا بر اشتیاق به کار با میانجی‌گری توانمندسازی روان‌شناختی مدیران مقطع متوسطه شهر سبزوار

سمیرا صفرزاده؛ علی محمد ناعمی

دوره 2، شماره 3 ، آذر 1399، ، صفحه 69-92

https://doi.org/10.22034/jmep.2020.248173.1036

چکیده
  پژوهش حاضر، با هدف بررسی تأثیر رهبری مثبت‌گرا بر اشتیاق به کار با میانجی‌گری توانمندسازی روان‌شناختی مدیران مقطع متوسطه شهر سبزوار در سال تحصیلی 99-1398 صورت گرفت. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده‌ها توصیفی از نوع همبستگی با تأکید بر معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیران مقطع متوسطه (دوره اول ...  بیشتر

مدیریت
تأثیر سبک رهبری تحول‌آفرین مدیران بر تحلیل رفتگی معلمان مدارس متوسطه شهر رویان

محمدرضا منصورکیایی

دوره 2، شماره 3 ، آذر 1399، ، صفحه 93-111

https://doi.org/10.22034/jmep.2020.254202.1037

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف بررسی تأثیر سبک رهبری تحول‌آفرین مدیران بر تحلیل رفتگی شغلی معلمان مدارس متوسطه شهر رویان انجام شد. روش مطالعه حاضر، توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این مطالعه مدیران و معلمان مدارس متوسطه رویان بودند. با استفاده از جدول مورگان حجم نمونه 86 نفر تعیین شد که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار ...  بیشتر

مدیریت
رابطه اخلاق حرفه‌ای با مدیریت تعارض در مدیران دبیرستانهای غرب استان مازندران

مهدی شعبانی آزادبنی؛ محمود صفری

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1399، ، صفحه 59-76

https://doi.org/10.22034/jmep.2020.242850.1028

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف تعیین رابطه بین اخلاق حرفه‌ای و مؤلفه‌های مدیریت تعارض در مدیران دبیرستان‌های غرب استان مازندران انجام شد. این پژوهش با روش توصیفی- همبستگی انجام شد. جامعه آماری آن شامل کلیه مدیران دبیرستان‌های غرب استان مازندران بودند که با استفاده از جدول مورگان نمونه‌ای به حجم 152 نفر بر اساس روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای ...  بیشتر

مدیریت
رابطه میان ادراک لیاقت، احساس انسجام و مسئولیت‌پذیری با خلاقیت شغلی دبیران دبیرستان‌های دولتی دخترانه تنکابن

اکرم ترویجی؛ مرتضی ترخان

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1399، ، صفحه 97-112

https://doi.org/10.22034/jmep.2020.246591.1034

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف تعیین رابطه بین ادراک لیاقت، احساس انسجام و مسئولیت‌پذیری با خلاقیت شغلی دبیران دبیرستان‌های دولتی دخترانه تنکابن انجام شد. روش پژوهش توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق، شامل دبیران دبیرستان‌های دخترانه تنکابن بودند. نمونه آماری شامل 182 نفر از دبیران بودند که با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب ...  بیشتر

مدیریت
تأثیر شایسته‌سالاری بر نوآوری سازمانی در پردیس دانشگاه‌های استان البرز

علی عینی

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1399، ، صفحه 87-101

https://doi.org/10.22034/jmep.2020.234864.1017

چکیده
  امروزه نیروی انسانی متخصص و شایسته به‌ویژه به دلیل اهمیت یافتن عامل فناوری، انقلاب اطلاعاتی و شتاب یافتن تغییرات محیطی، نقش پررنگ‌تری پیداکرده است. هدف این تحقیق بررسی تأثیر شایسته‌سالاری بر نوآوری سازمانی در مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی است. جامعه آماری شامل 719 نفر از کارکنان و کارشناسان مجتمع شهدای جهاد دانشگاهی البرز بود. نمونه ...  بیشتر

مدیریت
تبیین رابطه بین خلاقیت و توانمند سازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهر کاشان

سلیمان بهرام زاده

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1398، ، صفحه 71-86

https://doi.org/10.22034/jmep.2020.227901.1009

چکیده
  اعتماد در سازمان‌ها در سایه خلاقیت ایجاد می‌شود و شرایط کاری و رقابت سازمان‌ها بیش از هر چیز دیگری مدیران را وادار به توانمندسازی کارکنان می‌کند. مطالعه حاضر با هدف تعیین رابطه بین خلاقیت و توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش شهر کاشان انجام شد. این مطالعه از نوع توصیفی- همبستگی بود و جامعه آماری آن شامل معلمان و مدیران مدارس ...  بیشتر

مدیریت
رابطه خودشیفتگی و منبع کنترل با موفقیت شغلی کارکنان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز

مهران شورج

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1398، ، صفحه 87-103

https://doi.org/10.22034/jmep.2020.227075.1007

چکیده
  موفقیت شغلی کارکنان تابعی از عوامل رفتاری و شخصـیتی آنان است. مطالعه حاضر با هدف تعیین رابطه خودشیفتگی و منبع کنترل با موفقیت شغلی کارکنان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز انجام شد. روش پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این مطالعه کارکنان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز بودند که با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس و بر اساس جدول ...  بیشتر

مدیریت
نقش کیفیت آموزش‌های ضمن خدمت در رفتار شهروندی سازمانی معلمان مقطع متوسطه

عباداله هادی پور

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1398، ، صفحه 1-13

https://doi.org/10.22034/jmep.2019.100580

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف تعیین تأثیر کیفیت آموزش‌های ضمن خدمت بر رفتار شهروندی معلمان شهرستان تنکابن انجام گرفت. این مطالعه از نوع توصیفی – همبستگی بود و جامعه آن را همه معلمان مقطع متوسطه دخترانه و پسرانه شهرستان تنکابن در سال تحصیلی 97-1398 تشکیل می‌دادند. نمونةموردنظر با توجه به جدول مورگان 207 نفر در نظر گرفته شد. روش نمونه‌گیری تصادفی ...  بیشتر

مدیریت
تأثیر رهبری تحول‌آفرین بر توسعه سازمان یادگیرنده (موردمطالعه: دانشگاه‌های علمی– کاربردی غرب استان مازندران)

مهدی خداپرست

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1398، ، صفحه 31-43

https://doi.org/10.22034/jmep.2019.100582

چکیده
  در دنیای پیچیده و پویای کنونی، سازمان‌ها در صورتی می‌توانند مزایای رقابتی خود را حفظ کنند که به‌صورت موجودیتی واحد و یکپارچه بتوانند یادگیری سریع‌تری نسبت به رقبا داشته باشند.هدف مطالعه حاضر بررسی تأثیر رهبری تحول‌آفرین بر توسعه سازمان یادگیرنده در دانشگاه‌های علمی - کاربردی غرب استان مازندران بود.جامعه آماری پژوهش شامل 220 نفر ...  بیشتر

مدیریت
تحلیل استنادی مآخذ تولیدات علمی منتشرشده اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن در پایگاه‌های آی‎اس‎آی،آی‎اس‎سی،و اسکاپوس

سید رسول تودار

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1398، ، صفحه 63-84

https://doi.org/10.22034/jmep.2019.100584

چکیده
  در این پژوهش به بررسی مقالات منتشرشده اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن در منابع معتبر علمی در پایگاه‌های آی‎اس‎آی، آی‎اس‎سی و اسکاپوس پرداخته شده است. نوع این پژوهش کاربردی است و به روش کتاب‌سنجی و با استفاده از فن تحلیل استنادی انجام شده است. یافته‌های این پژوهش نشان داد در مجموع 7166 استناد توسط این گروه ...  بیشتر

مدیریت
رابطه عدالت سازمانی و تعهد سازمانی با پاسخ‎گوئی مدیران در دانشگاه آزاد اسلامی (مطالعه موردی: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی غرب استان مازندران

اباصلت نورایی

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1398، ، صفحه 85-101

https://doi.org/10.22034/jmep.2019.100585

چکیده
  رسالت اصلی هر سازمان دستیابی به اهداف تعیین‌شده در چارچوب راهبرد سازمان است، ازاین‌رو پاسخ‎گوئی در حال گذر از شکل‌های قدیمی مسؤلیت به طرف سایر شکل‌ها، به‌ویژه نظام‌های مدیریت کارآمدتر و پاسخ‎گوتر است. مطالعه حاضر با هدف شناخت میزان رابطه عدالت سازمانی و تعهد سازمانی با پاسخ‎گوئی مدیران و کارکنان دانشگاه‌های آزاد اسلامی ...  بیشتر