مدیریت آموزشی
واکاوی نقش تعدیل‌کننده مدیریت مشارکتی در رابطه بین مثلث‌ تاریک شخصیت و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان دانشگاه محقق اردبیلی

حسین رحیمی کلور؛ ایمان قاسمی همدانی؛ وحیده ابراهیمی خراجو

دوره 5، شماره 2 ، شهریور 1402، ، صفحه 1-23

https://doi.org/10.22034/jmep.2023.390158.1175

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش تعدیل‌کننده مدیریت مشارکتی در روابط بین تأثیر مثلث تاریک شخصیت بر رفتارشهروندی سازمان با نقش میانجی‌گری بی‌ادبی در محیط کار انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی – پیمایشی است. با توجه به اعلام آمار سایت دانشگاه محقق اردبیلی، کارکنان این دانشگاه شامل ۴۰۰ نفر هیئت علمی و ۳۹۱ ...  بیشتر

مدیریت
مدل سازی ساختاری تأثیر سرپرستی توهین آمیز بر رفتار شهروندی سازمانی(مورد مطالعه: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان)

اسداله علیرضایی؛ محمد امامی کورنده؛ اسما عباسقلی زاده؛ زهرا یزدانی کچوئی

دوره 3، شماره 4 ، اسفند 1400، ، صفحه 59-80

https://doi.org/10.22034/jmep.2022.325733.1093

چکیده
  هدف تحقیق حاضر مدل سازی ساختاری تأثیر سرپرستی توهین آمیز بر رفتار شهروندی سازمانی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان می‌باشد. این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری این تحقیق عبارت است از کلیه کارکنان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان که تعداد آن‌ها در سال 1400 به 207 نفر ...  بیشتر

مدیریت
نقش کیفیت آموزش‌های ضمن خدمت در رفتار شهروندی سازمانی معلمان مقطع متوسطه

عباداله هادی پور

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1398، ، صفحه 1-13

https://doi.org/10.22034/jmep.2019.100580

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف تعیین تأثیر کیفیت آموزش‌های ضمن خدمت بر رفتار شهروندی معلمان شهرستان تنکابن انجام گرفت. این مطالعه از نوع توصیفی – همبستگی بود و جامعه آن را همه معلمان مقطع متوسطه دخترانه و پسرانه شهرستان تنکابن در سال تحصیلی 97-1398 تشکیل می‌دادند. نمونةموردنظر با توجه به جدول مورگان 207 نفر در نظر گرفته شد. روش نمونه‌گیری تصادفی ...  بیشتر