%0 Journal Article %T بررسی نقش شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های کامپیوتری بر میزان پرخاشگری و اضطراب تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوره دوم منطقه 8 شهر تهران %J فصلنامه مدیریت و چشم انداز آموزش %I انجمن مدیریت کسب و کار ایران %Z 2716-9820 %A بالازاده, زهرا %D 2020 %\ 08/22/2020 %V 2 %N 2 %P 113-132 %! بررسی نقش شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های کامپیوتری بر میزان پرخاشگری و اضطراب تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوره دوم منطقه 8 شهر تهران %K نقش شبکه‌های اجتماعی %K بازی‌های کامپیوتری %K پرخاشگری %K اضطراب تحصیلی %R 10.22034/jmep.2020.240980.1026 %X مطالعه حاضر با هدف تعیین نقش شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های کامپیوتری بر میزان پرخاشگری و اضطراب تحصیلی دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوره دوم منطقه 8 شهر تهران انجام شد. روش مطالعه حاضر توصیفی - همبستگی بود. جامعه آماری این مطالعه شامل دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوره دوم منطقه 8 شهر تهران در سال تحصیلی 99-1398 بودند. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان 347 نفر تعیین شد که براساس روش نمونه گیری خوشه‌ای تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها تلفیق و تلخیصی از پرسشنامه های استاندارد و محقق ساخته بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش معادلات ساختاری نشان داد استفاده از شبکه‌های اجتماعی بر میزان پرخاشگریو اضطراب تحصیلی دانش‌آموزان تأثیر منفی و معناداری دارد (05/0>p). استفاده از بازی‌های کامپیوتری بر میزان اضطراب تحصیلی دانش‌آموزان تأثیر مثبت و معناداری دارد (05/0>p). پیشنهاد می شود استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در خدمت اهداف آموزشی دوره دبستان مورد توجه قرار گیرد.   %U https://www.jmep.ir/article_114520_e8c8f449395124255b48e1a642a59141.pdf