%0 Journal Article %T نقش میانجی خلاقیت کارکنان در رابطه بین خودکارآمدی شغلی و کارآفرینی کارکنان آموزش‌وپرورش شهر بیرجند %J فصلنامه مدیریت و چشم انداز آموزش %I انجمن مدیریت کسب و کار ایران %Z 2716-9820 %A اله یار, منصور %D 2020 %\ 05/21/2020 %V 2 %N 1 %P 1-18 %! نقش میانجی خلاقیت کارکنان در رابطه بین خودکارآمدی شغلی و کارآفرینی کارکنان آموزش‌وپرورش شهر بیرجند %K خلاقیت کارکنان %K خودکارآمدی شغلی %K کارآفرینی کارکنان %R 10.22034/jmep.2020.226378.1003 %X مطالعه حاضر با هدف تعیین نقش میانجی خلاقیت کارکنان در رابطه بین خودکارآمدی شغلی و کارآفرینی کارکنان آموزش‌وپرورش شهر بیرجند انجام شد. روش پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان آموزش‌وپرورش شهر بیرجند در سال تحصیلی 99-1398 بود که بر اساس جدول کرجسی و مورگان (1970) تعداد 234 نمونه با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه خودکارآمدی شغلی ریگز و نایت (1994)، پرسشنامه خلاقیت ردسیپ (1979) و پرسشنامه کارآفرینی سازمانی هیل (2003) بود. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از مدل معادلات ساختاری نشان داد شاخص‌های برازش در حد مطلوب قرار دارد این امر نشان‌دهنده برازش مناسب مدل نقش میانجی خلاقیت کارکنان در رابطه بین خودکارآمدی شغلی و کارآفرینی کارکنان آموزش‌وپرورش شهر بیرجند است. همچنین بین خودکارآمدی شغلی و کارآفرینی کارکنان آموزش‌وپرورش شهر بیرجند رابطه وجود دارد. بین خلاقیت کارکنان و کارآفرینی کارکنان آموزش‌وپرورش شهر بیرجند رابطه وجود دارد. %U https://www.jmep.ir/article_109431_7d968500ad5334584e5f051e2b3f7011.pdf