@article { author = {Allah Yar, Mansour}, title = {The mediating role of employee creativity in the relationship between job self-efficacy and entrepreneurship of education and training staff in Birjand}, journal = {Management and Educational Perspective}, volume = {2}, number = {1}, pages = {1-18}, year = {2020}, publisher = {Iranian Business Management Association}, issn = {2716-9820}, eissn = {2676-7821}, doi = {10.22034/jmep.2020.226378.1003}, abstract = {The aim of this study was to determine the mediating role of employee creativity in the relationship between job self-efficacy and entrepreneurship of education and training staff in Birjand. The research method was correlational. The statistical population of this study included all the training staff of Birjand city in the academic year of 2009-2010. Based on Karajsi and Morgan table (1970), 234 samples were selected by cluster sampling method. Data collection tools were Riggs & Knight's Self-Efficacy Questionnaire (1994), Redsip's Creativity Questionnaire (1979), and Hill's Organizational Entrepreneurship Questionnaire (2003). Data analysis using structural equation model showed that the fitness indicators are in the desired level. This shows the appropriate fitness of the role model of employee creativity in the relationship between job self-efficacy and entrepreneurship of education and training staff in Birjand. There is also a relationship between job self-efficacy and entrepreneurship of Birjand education and training staff. There is a relationship between employee creativity and entrepreneurship of Birjand education and training staff.}, keywords = {employee creativity,job self-efficacy,employee entrepreneurship}, title_fa = {نقش میانجی خلاقیت کارکنان در رابطه بین خودکارآمدی شغلی و کارآفرینی کارکنان آموزش‌وپرورش شهر بیرجند}, abstract_fa = {مطالعه حاضر با هدف تعیین نقش میانجی خلاقیت کارکنان در رابطه بین خودکارآمدی شغلی و کارآفرینی کارکنان آموزش‌وپرورش شهر بیرجند انجام شد. روش پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان آموزش‌وپرورش شهر بیرجند در سال تحصیلی 99-1398 بود که بر اساس جدول کرجسی و مورگان (1970) تعداد 234 نمونه با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه خودکارآمدی شغلی ریگز و نایت (1994)، پرسشنامه خلاقیت ردسیپ (1979) و پرسشنامه کارآفرینی سازمانی هیل (2003) بود. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از مدل معادلات ساختاری نشان داد شاخص‌های برازش در حد مطلوب قرار دارد این امر نشان‌دهنده برازش مناسب مدل نقش میانجی خلاقیت کارکنان در رابطه بین خودکارآمدی شغلی و کارآفرینی کارکنان آموزش‌وپرورش شهر بیرجند است. همچنین بین خودکارآمدی شغلی و کارآفرینی کارکنان آموزش‌وپرورش شهر بیرجند رابطه وجود دارد. بین خلاقیت کارکنان و کارآفرینی کارکنان آموزش‌وپرورش شهر بیرجند رابطه وجود دارد.}, keywords_fa = {خلاقیت کارکنان,خودکارآمدی شغلی,کارآفرینی کارکنان}, url = {https://www.jmep.ir/article_109431.html}, eprint = {https://www.jmep.ir/article_109431_7d968500ad5334584e5f051e2b3f7011.pdf} }