زهرا بالازاده
چکیده
مطالعه حاضر با هدف تعیین نقش شبکههای اجتماعی و بازیهای کامپیوتری بر میزان پرخاشگری و اضطراب تحصیلی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه دوره دوم منطقه 8 شهر تهران انجام شد. روش مطالعه حاضر توصیفی - همبستگی بود. جامعه آماری این مطالعه شامل دانشآموزان دختر مقطع متوسطه دوره دوم منطقه 8 شهر تهران در سال تحصیلی 99-1398 بودند. حجم نمونه بر اساس ...
بیشتر
مطالعه حاضر با هدف تعیین نقش شبکههای اجتماعی و بازیهای کامپیوتری بر میزان پرخاشگری و اضطراب تحصیلی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه دوره دوم منطقه 8 شهر تهران انجام شد. روش مطالعه حاضر توصیفی - همبستگی بود. جامعه آماری این مطالعه شامل دانشآموزان دختر مقطع متوسطه دوره دوم منطقه 8 شهر تهران در سال تحصیلی 99-1398 بودند. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان 347 نفر تعیین شد که براساس روش نمونه گیری خوشهای تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها تلفیق و تلخیصی از پرسشنامه های استاندارد و محقق ساخته بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش معادلات ساختاری نشان داد استفاده از شبکههای اجتماعی بر میزان پرخاشگریو اضطراب تحصیلی دانشآموزان تأثیر منفی و معناداری دارد (05/0>p). استفاده از بازیهای کامپیوتری بر میزان اضطراب تحصیلی دانشآموزان تأثیر مثبت و معناداری دارد (05/0>p). پیشنهاد می شود استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در خدمت اهداف آموزشی دوره دبستان مورد توجه قرار گیرد.